L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Pla de l’Estany torna a oferir el servei d’arbitratge, des d’aquest mes de maig passat.
L’Oficina ha recuperat el servei després de 7 anys, de manera que les persones consumidores de la comarca ja no s’hauran de desplaçar a Girona per poder fer les vistes arbitrals, la via extrajudicial que s’ofereix a l’hora de resoldre les seves reclamacions.
L’arbitratge és un sistema extrajudicial de resolució de conflictes dins l’àmbit de consum gràcies al qual, els clients i les empreses poden resoldre les seves diferències de manera ràpida i eficaç, i els òrgans competents per realitzar aquests arbitratges són les Juntes Arbitrals de Consum.
L’arbitratge de consum és un símbol de compromís i de qualitat que es fa patent a través d’un distintiu oficial, que es col·loca en un lloc visible de l’establiment i s’utilitza en la publicitat i les factures. Actualment al Pla de l’Estany hi ha una seixantena d’empreses adherides al sistema arbitral de consum i des de l’Oficina d’Informació i Atenció al Consumidor del Pla de l’Estany volen animar a més negocis a adherir-se a aquest sistema arbitral. Des de l’Oficina asseguren que estar adherits comporta diversos avantatges com el foment de la confiança i la fidelització dels clients, és un valor afegir a l’hora de sol·licitar ajuts o subvencions públiques, i recorden que és un procediment gratuït i senzill.