El POUM de Sant Miquel de Campmajor, novament aturat

El Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sant Miquel de Campmajor haurà de seguir esperant. El consistori ha vist com el text refós que va aprovar per unanimitat en un ple extraordinari el passat mes de febrer ha estat novament “tombat” per la Comissió d’Urbanisme de Girona.

D’aquesta manera s’allarga una tramitació que va arrancar ja l’any 2003 però que va tenir l’impuls definitiu el 2011 quan es va aprovar el text inicial. Des de llavors s’ha hagut d‘anar adaptant  a les exigències d’Urbanisme, que l’any 2017 va demanar revisar les previsions de creixement. A finals del 2018, quan es volia aprovar, la Generalitat va incloure la modificació del traçat de la carretera GI-524 fins a Mieres que s’ha hagut de revisar. L’alcalde Oriol Serrà explica que moltes de les dificultats que els planteja tot el procés venen provocades per la falta d’un nucli urbà definit.

Ara mateix l’Ajuntament de Sant Miquel de Campmajor ha de treballar en dos fronts. D’un banda, ha d’elaborar un pla hidrològic d’inundabilitat demanat per l’ACA i, de l’altra, ha de veure com resol la normativa de carreteres que prohibeix noves edificacions i modificacions de les ja existents a menys de 25 metres de la GI-524.

Paral·lelament, el consistori centra esforços en lluitar per aconseguir que la gent jove vagi a viure al municipi i per això vol recuperar la meitat dels masos que hi havia fa uns anys, alguns dels quals es troben en desús o esfondrats. També vol aprovar el Catàleg de Masies.

 

El POUM de Sant Miquel de Campmajor, novament aturat

El POUM de Sant Miquel de Campmajor, novament aturat

El Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Sant Miquel de Campmajor haurà de seguir esperant. El consistori ha vist com el text refós que va aprovar per unanimitat en un ple extraordinari el passat mes de febrer ha estat novament “tombat” per la Comissió d’Urbanisme de Girona.

D’aquesta manera s’allarga una tramitació que va arrancar ja l’any 2003 però que va tenir l’impuls definitiu el 2011 quan es va aprovar el text inicial. Des de llavors s’ha hagut d‘anar adaptant  a les exigències d’Urbanisme, que l’any 2017 va demanar revisar les previsions de creixement. A finals del 2018, quan es volia aprovar, la Generalitat va incloure la modificació del traçat de la carretera GI-524 fins a Mieres que s’ha hagut de revisar. L’alcalde Oriol Serrà explica que moltes de les dificultats que els planteja tot el procés venen provocades per la falta d’un nucli urbà definit.

Ara mateix l’Ajuntament de Sant Miquel de Campmajor ha de treballar en dos fronts. D’un banda, ha d’elaborar un pla hidrològic d’inundabilitat demanat per l’ACA i, de l’altra, ha de veure com resol la normativa de carreteres que prohibeix noves edificacions i modificacions de les ja existents a menys de 25 metres de la GI-524.

Paral·lelament, el consistori centra esforços en lluitar per aconseguir que la gent jove vagi a viure al municipi i per això vol recuperar la meitat dels masos que hi havia fa uns anys, alguns dels quals es troben en desús o esfondrats. També vol aprovar el Catàleg de Masies.

 

Aquest lloc web utilitza galetes (cookies) per a millorar l'experiència de l'usuari i per a recollir informació estadística anònima que s'envia a tercers per al seu processament. Si ho accepteu cliqueu "D'acord"; si voleu més informació sobre la política de privacitat accediu a "Saber-ne més", o podeu continuar sense habilitar les galetes (l'experiència de navegació es podria veure afectada).