Gairebé un miler d'usuaris en el primer any de transport públic a la demanda al Pla de l'Estany

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha estat aquest divendres a Banyoles per presentar la nova marca de transport públic a la demanda, batejada com a Clic.cat. El TAD és un servei que a la comarca del Pla de l’Estany compleix precisament un any de funcionament de la mà de l’empresa TEISA.

Segons les dades que s’han facilitat durant la presentació, en aquests primers dotze mesos de funcionament el transport a demanda ha tingut uns 950 usuaris, en les tres rutes que ofereix al Pla de l’Estany i que també donen servei a Mieres. Sense comptar els tres mesos de l’estat d’alarma, al Pla de l’Estany la mitjana ha estat de 5 viatgers en dies laborables. Els dimecres i dijous són els dies amb major demanda. El servei del Pla de l’Estany s’ha allargat a Mieres perquè tot i tenir relació administrativa amb la Garrotxa, també té molta vinculació social amb el Pla de l’Estany. Precisament, la línia Banyoles - Font Pudosa - Cal Germà  - Sant Miquel de Campmajor – Mieres, de 35 km, ha estat la que millor rendiment ha experimentat. Un 55% del serveis han tingut demanda i un 94% dels viatgers del Pla de l‘Estany han estat en aquesta línia. Per contra, les altres dues línies han tingut menys repercussió: la R2, Banyoles - Vilademuls - Vilavenut, i la R3, Banyoles - Can Puig. Per a Àlex Gilabert, director - gerent de TEISA, l’estrena del TAD està sent «un èxit tenint en compte que és el primer any i que ha coincidit amb la COVID-19. Per la seva banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, destaca la necessitat d’un servei com aquest especialment per arribar a zones amb dispersió territorial on no hi ha servei de transport públic regular.

 El Transport Públic a la Demanda permet optimitzar el trajecte a partir dels usuaris que demanen el servei. Els vehicles operen només quan hi ha demanda de manera que s’eviten recorreguts i parades i el trajecte és més ràpid. Una de les principals novetats d’aquest servei és que es pot contractar a través de l’aplicació mòbil ‘Nemi’ -posada en marxa per TEISA-, a més de la via telefònica convencional. L’usuari s’assegura la reserva demanant el servei amb un mínim de 15 minuts d’antelació de l’horari preestablert d’inici del servei. Amb aquesta aplicació es poden fer totes les reserves,consultar l’horari exacte del viatge, veure en temps real la posició del vehicle, veure les reserves realitzades, afegir les rutes preferides, anul·lar reserves i valorar el servei que s’ha utilitzat.

Gairebé un miler d'usuaris en el primer any de transport públic a la demanda al Pla de l'Estany

Gairebé un miler d'usuaris en el primer any de transport públic a la demanda al Pla de l'Estany

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha estat aquest divendres a Banyoles per presentar la nova marca de transport públic a la demanda, batejada com a Clic.cat. El TAD és un servei que a la comarca del Pla de l’Estany compleix precisament un any de funcionament de la mà de l’empresa TEISA.

Segons les dades que s’han facilitat durant la presentació, en aquests primers dotze mesos de funcionament el transport a demanda ha tingut uns 950 usuaris, en les tres rutes que ofereix al Pla de l’Estany i que també donen servei a Mieres. Sense comptar els tres mesos de l’estat d’alarma, al Pla de l’Estany la mitjana ha estat de 5 viatgers en dies laborables. Els dimecres i dijous són els dies amb major demanda. El servei del Pla de l’Estany s’ha allargat a Mieres perquè tot i tenir relació administrativa amb la Garrotxa, també té molta vinculació social amb el Pla de l’Estany. Precisament, la línia Banyoles - Font Pudosa - Cal Germà  - Sant Miquel de Campmajor – Mieres, de 35 km, ha estat la que millor rendiment ha experimentat. Un 55% del serveis han tingut demanda i un 94% dels viatgers del Pla de l‘Estany han estat en aquesta línia. Per contra, les altres dues línies han tingut menys repercussió: la R2, Banyoles - Vilademuls - Vilavenut, i la R3, Banyoles - Can Puig. Per a Àlex Gilabert, director - gerent de TEISA, l’estrena del TAD està sent «un èxit tenint en compte que és el primer any i que ha coincidit amb la COVID-19. Per la seva banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, destaca la necessitat d’un servei com aquest especialment per arribar a zones amb dispersió territorial on no hi ha servei de transport públic regular.

 El Transport Públic a la Demanda permet optimitzar el trajecte a partir dels usuaris que demanen el servei. Els vehicles operen només quan hi ha demanda de manera que s’eviten recorreguts i parades i el trajecte és més ràpid. Una de les principals novetats d’aquest servei és que es pot contractar a través de l’aplicació mòbil ‘Nemi’ -posada en marxa per TEISA-, a més de la via telefònica convencional. L’usuari s’assegura la reserva demanant el servei amb un mínim de 15 minuts d’antelació de l’horari preestablert d’inici del servei. Amb aquesta aplicació es poden fer totes les reserves,consultar l’horari exacte del viatge, veure en temps real la posició del vehicle, veure les reserves realitzades, afegir les rutes preferides, anul·lar reserves i valorar el servei que s’ha utilitzat.

Aquest lloc web utilitza galetes (cookies) per a millorar l'experiència de l'usuari i per a recollir informació estadística anònima que s'envia a tercers per al seu processament. Si ho accepteu cliqueu "D'acord"; si voleu més informació sobre la política de privacitat accediu a "Saber-ne més", o podeu continuar sense habilitar les galetes (l'experiència de navegació es podria veure afectada).