El decret d’estat d’alarma i les ordres de confinament que comporta han fet que administracions i empreses hagin optat pel teletreball per garantir la seguretat dels seus treballadors.
Això ha fet que els serveis de telecomunicacions, que estan inclosos dins el paquet de serveis que poden continuar l’activitat per ser considerats bàsica, multipliquin les peticions i consultes dels seus clients.
En aquest sentit, l’empresa banyolina Indaleccius Broadcasting, que ofereix tant serveis de telefonia com d’internet, per Wimax i Fibra, ha multiplicat per cinc el nombre de consultes tècniques que reben cada dia.
Ja el dia abans del decret d’estat d’alarma va començar la feina, sobretot amb les administracions que tenen contractat el servei, per preparar la seva infraestructura cap a un teletreball i que garanteixi que el client no nota diferències ni es redueix la qualitat del servei. Recordem que les administracions locals des del primer moment van decretar que els seus treballadors desenvoluparien les seves feines, des de casa, en la mesura del possible.
D’altra banda, altres mesures que han pres per ajudar a fer front als propers dies, és el regal de 5Gb de dades addicionals en telefonia mòbil pels mesos de març i abril, preveient que l’usuari farà més ús d’aquest servei.