El fons de Carles Fontserè serveix de base a un material didàctic per a alumnes de primària

El fons del polifacètic artista Carles Fontserè, preservat a l’Arxiu Comarcal del Pla de l’Estany, ha servit de base per a la creació d’un material educatiu en llengua anglesa per a alumnes d’educació primària.

La proposta docent es titula “The invisibles” i ha estat elaborada pel mestre Breo Tosar a partir d’una potent fotografia, feta a la dècada dels anys 60 del segle passat pel mateix Carles Fontserè a Nova York. A la imatge, presa a les escales d'entrada d'un edifici del 49th Street a Bowery (Manhattan), s’aprecia un indigent arraulit a terra mentre els vianants passegen pel seu costat. “The invisibles” convida als alumnes a reflexionar sobre la pobresa en la nostra societat.

La intenció educativa de Tosar queda palesa en la descripció de la proposta, que diu en anglès: “És imprescindible aprendre a llegir qualsevol imatge d’una manera crítica, per educar ciutadans crítics capaços de trencar la vulgaritat i marcar la diferència al món (“It is imperative to learn how to read any picture in a critical way, in order to educate critical citizens capable to disrupt the commonplace and make a difference in the world”).

La proposta està destinada a educació primària, treballa les competències de llengua estrangera i de coneixement del medi, i es pot consultar, i descarregar, des del web ARC “Aplicació de Recursos al Currículum” i des del web “Patrimoni Cultural – Educació”. L’ARC és un espai web del Departament d’Educació, al servei dels mestres i del professorat, per compartir propostes docents de qualitat associades a les competències bàsiques i al currículum. “Patrimoni Cultural – Educació” és l’espai web de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural que fa difusió de les possibilitats educatives del patrimoni cultural català.

El fons de Carles Fontserè serveix de base a un material didàctic per a alumnes de primària

El fons de Carles Fontserè serveix de base a un material didàctic per a alumnes de primària

El fons del polifacètic artista Carles Fontserè, preservat a l’Arxiu Comarcal del Pla de l’Estany, ha servit de base per a la creació d’un material educatiu en llengua anglesa per a alumnes d’educació primària.

La proposta docent es titula “The invisibles” i ha estat elaborada pel mestre Breo Tosar a partir d’una potent fotografia, feta a la dècada dels anys 60 del segle passat pel mateix Carles Fontserè a Nova York. A la imatge, presa a les escales d'entrada d'un edifici del 49th Street a Bowery (Manhattan), s’aprecia un indigent arraulit a terra mentre els vianants passegen pel seu costat. “The invisibles” convida als alumnes a reflexionar sobre la pobresa en la nostra societat.

La intenció educativa de Tosar queda palesa en la descripció de la proposta, que diu en anglès: “És imprescindible aprendre a llegir qualsevol imatge d’una manera crítica, per educar ciutadans crítics capaços de trencar la vulgaritat i marcar la diferència al món (“It is imperative to learn how to read any picture in a critical way, in order to educate critical citizens capable to disrupt the commonplace and make a difference in the world”).

La proposta està destinada a educació primària, treballa les competències de llengua estrangera i de coneixement del medi, i es pot consultar, i descarregar, des del web ARC “Aplicació de Recursos al Currículum” i des del web “Patrimoni Cultural – Educació”. L’ARC és un espai web del Departament d’Educació, al servei dels mestres i del professorat, per compartir propostes docents de qualitat associades a les competències bàsiques i al currículum. “Patrimoni Cultural – Educació” és l’espai web de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural que fa difusió de les possibilitats educatives del patrimoni cultural català.

Aquest lloc web utilitza galetes (cookies) per a millorar l'experiència de l'usuari i per a recollir informació estadística anònima que s'envia a tercers per al seu processament. Si ho accepteu cliqueu "D'acord"; si voleu més informació sobre la política de privacitat accediu a "Saber-ne més", o podeu continuar sense habilitar les galetes (l'experiència de navegació es podria veure afectada).