Un cop solucionada la manca de mascaretes a residències de gent gran i de persones amb diversitat funcional de la comarca, gràcies als voluntaris coordinats pel Consell Comarcal i les prop de 10.000 mascaretes que s’han repartit en els últims dies, l’Ajuntament de Cornellà del Terri ha engegat una campanya a nivell local per proveir comerços que atenen de cara al públic i a persones en risc, d’aquest material.
Una vintena de persones s’han sumat a aquesta iniciativa i han començat a cosir mascaretes reutilitzables que s’han començat a repartir al municipi. Aquest mateix divendres al matí, des de l’ajuntament han repartit una trentena de mascaretes a comerços de la població que durant aquests dies tenen obert i atenen de cara al públic, però els costa trobar mascaretes a les farmàcies.
També volen donar mascaretes a aquelles persones grans i altres persones que formen part del col·lectiu de risc. Es tracta de mascaretes reutilitzables que s’han de rentar a noranta graus i es poden anar utilitzar per sortir al carrer a comprar o algun dels motius permesos per la normativa.
Des de l’ajuntament demanen responsabilitat i que es demanin les mascaretes només en cas de necessitat. Per demanar-les s’ha de trucar a l’ajuntament, on els diran quan les poden passar a buscar pel consistori ja que, recorden, les dependències municipals estan tancades de cara al públic.