El CN Banyoles incorpora el primer motor elèctric a un dels seus catamarans

El Club Natació Banyoles ha implementat aquest mes de setembre el seu primer motor elèctric per a usos esportius a l’Estany de Banyoles incorporant-lo a un dels seus catamarans. Es tracta d’una mesura que forma part de l’aposta ferma del Club per a ajudar a preservar el medi ambient i que es va començar a gestar ara fa uns tres anys.

Els principals avantatges que ofereix el motor elèctric són, sobretot, la reducció de l’impacte ambiental sobre l’Estany i l’acústic respecte les persones i animals. A més, permet un estalvi econòmic important que el club ha quantificat en uns 2.000 euros anuals: en aquest sentit es calcula que es gastaran uns 1.000 euros menys de gasolina i la mateixa quantitat en concepte de manteniment.

El motor que s’ha triat té una potencia lleugerament inferior als 30CV dels de gasolina actuals i la seva bateria té una autonomia d’entre 1,5 a 3 hores segons la potència amb què s’utilitzi. La velocitat màxima després de les proves que s’han fet des de la primavera és de 9,6 nusos, uns 18 km/hora aproximadament, i pot arribar a recórrer més de 80 quilòmetres a ritme d’entrenaments. Per a comprovar tots aquests paràmetres es pot consultar durant la navegació la pantalla que incorpora el mateix comandament del motor. Properament es pretén fer proves també en competicions.

En un futur relativament proper es preveu substituir el 50% dels motors de gasolina actuals i augmentar aquesta xifra a progressivament. Per a garantir la logística i el bon funcionament del catamarà s’han instal·lat dues torres de càrrega la vora de l’Estany que triguen unes dues hores a emplenar la bateria completament des de zero.

El CN Banyoles incorpora el primer motor elèctric a un dels seus catamarans

El CN Banyoles incorpora el primer motor elèctric a un dels seus catamarans

El Club Natació Banyoles ha implementat aquest mes de setembre el seu primer motor elèctric per a usos esportius a l’Estany de Banyoles incorporant-lo a un dels seus catamarans. Es tracta d’una mesura que forma part de l’aposta ferma del Club per a ajudar a preservar el medi ambient i que es va començar a gestar ara fa uns tres anys.

Els principals avantatges que ofereix el motor elèctric són, sobretot, la reducció de l’impacte ambiental sobre l’Estany i l’acústic respecte les persones i animals. A més, permet un estalvi econòmic important que el club ha quantificat en uns 2.000 euros anuals: en aquest sentit es calcula que es gastaran uns 1.000 euros menys de gasolina i la mateixa quantitat en concepte de manteniment.

El motor que s’ha triat té una potencia lleugerament inferior als 30CV dels de gasolina actuals i la seva bateria té una autonomia d’entre 1,5 a 3 hores segons la potència amb què s’utilitzi. La velocitat màxima després de les proves que s’han fet des de la primavera és de 9,6 nusos, uns 18 km/hora aproximadament, i pot arribar a recórrer més de 80 quilòmetres a ritme d’entrenaments. Per a comprovar tots aquests paràmetres es pot consultar durant la navegació la pantalla que incorpora el mateix comandament del motor. Properament es pretén fer proves també en competicions.

En un futur relativament proper es preveu substituir el 50% dels motors de gasolina actuals i augmentar aquesta xifra a progressivament. Per a garantir la logística i el bon funcionament del catamarà s’han instal·lat dues torres de càrrega la vora de l’Estany que triguen unes dues hores a emplenar la bateria completament des de zero.


Aquest lloc web utilitza galetes (cookies) per a millorar l'experiència de l'usuari i per a recollir informació estadística anònima que s'envia a tercers per al seu processament. Si ho accepteu cliqueu "D'acord"; si voleu més informació sobre la política de privacitat accediu a "Saber-ne més", o podeu continuar sense habilitar les galetes (l'experiència de navegació es podria veure afectada).
Saber-ne més D'acord Continua sense galetes