El Pla Director de la Bicicleta de Banyoles contempla invertir 235.000 euros

L'Ajuntament de Banyoles va presentar, i a provar inicialment, aquest dilluns el Pla de Director de la Bicicleta que a partir d'una diagnosi prèvia planteja diferents mesures per incentivar l'ús de la bicicleta i, especialment, per millorar la xarxa ciclable de la ciutat.

Actualment, Banyoles disposa només de 2 quilòmetres de carrils bici però el pla té en compte els 10 quilòmetres vorera ampla amb espai per a bicicletes com la del Passeig Mossèn Constans, els camins verds com el Passeig Dalmau, les zones peatonals del centre i els carrers amb trànsit pacificat a 20 i 30 quilòmetres per hora. El que es vol és que la xarxa que actualment és inconnexa acabi quedant connectada per enllaçar barris, serveis i equipaments.

Per aconseguir-ho es preveu invertir uns 235.000 euros en un període aproximat de cinc anys, mantenint el flux d'inversió actual d'uns 50.000 euros anuals. El pla té en compte algunes actuacions que ja s'han acabat com la vorera bici del carrer Boi Juscafresa o el carril bici de l'Escola Camins però també altres que es faran com el carril bici del Passeig de la Indústria. Una de les propostes prioritàries segons l'equip de govern és la connexió de la vorera bici del passeig Mossèn Constans amb l'Avinguda de la Farga a la zona de la Plaça de Sant Pere i l'enllaç de l'Avinguda de la Farga amb la futura via verda de la Diputació de Girona.

Cap dels partits a l'oposició va donar suport a l'aprovació provisional. Tots tres s'hi van abstenir ja que volen estudiar l'encaixa del document en el nou POUM i adduint que malgrat es va per bon camí no se soluciona algunes qüestions com els aparcaments.

El Pla Director de la Bicicleta de Banyoles contempla invertir 235.000 euros

El Pla Director de la Bicicleta de Banyoles contempla invertir 235.000 euros

L'Ajuntament de Banyoles va presentar, i a provar inicialment, aquest dilluns el Pla de Director de la Bicicleta que a partir d'una diagnosi prèvia planteja diferents mesures per incentivar l'ús de la bicicleta i, especialment, per millorar la xarxa ciclable de la ciutat.

Actualment, Banyoles disposa només de 2 quilòmetres de carrils bici però el pla té en compte els 10 quilòmetres vorera ampla amb espai per a bicicletes com la del Passeig Mossèn Constans, els camins verds com el Passeig Dalmau, les zones peatonals del centre i els carrers amb trànsit pacificat a 20 i 30 quilòmetres per hora. El que es vol és que la xarxa que actualment és inconnexa acabi quedant connectada per enllaçar barris, serveis i equipaments.

Per aconseguir-ho es preveu invertir uns 235.000 euros en un període aproximat de cinc anys, mantenint el flux d'inversió actual d'uns 50.000 euros anuals. El pla té en compte algunes actuacions que ja s'han acabat com la vorera bici del carrer Boi Juscafresa o el carril bici de l'Escola Camins però també altres que es faran com el carril bici del Passeig de la Indústria. Una de les propostes prioritàries segons l'equip de govern és la connexió de la vorera bici del passeig Mossèn Constans amb l'Avinguda de la Farga a la zona de la Plaça de Sant Pere i l'enllaç de l'Avinguda de la Farga amb la futura via verda de la Diputació de Girona.

Cap dels partits a l'oposició va donar suport a l'aprovació provisional. Tots tres s'hi van abstenir ja que volen estudiar l'encaixa del document en el nou POUM i adduint que malgrat es va per bon camí no se soluciona algunes qüestions com els aparcaments.