L’Escola Camins fa una jornada de portes obertes per mostrar la seva metodologia de treball

Més d’un centenar de docents de les comarques gironines i el Principat d’Andorra han passat per l’Escola Camins de Banyoles, aquest dijous, durant la jornada de portes obertes que ha organitzada pel centre per donar a conèixer la seva metodologia de treball.

La jornada s’ha dividit en dues sessions, al matí i a la tarda, i els participants han pogut conèixer la metodologia de l’escola, basada en el treball per ambients i projectes.

Des de l’escola expliquen que entenen el centre com un espai d’acompanyament en els processos de la vida dels infants. Així doncs, tots els ambients funcionen com agents educadors i connecten amb els interessos i les inquietuds dels infants. És a partir del joc, l’experimentació la relació i la comunicació amb els altres que els nens i nenes construeixen els seus propis aprenentatges. En aquest sentit, els ambients tenen diferents característiques, n’hi ha d’aspectes més socials, de caire més científic o més artístics.

Pel que fa als projectes, es desenvolupen a partir de primer de primària. Són els mateixos alumnes els que proposen els temes degut als seus interessos i inquietuds i, seguint la guia del mestre i el treball en equip, es duen a terme.

Recordem que l’Escola Camins va començar a funcionar el curs 2012-2013 amb una quarantena d’alumnes de P3. Actualment el centre ja suma gairebé 300 nens i nenes des de P3 fins a 5è de primària. Fa cinc anys que organitza jornades de portes obertes per a docents, per donar a conèixer el seu mètode.

L’Escola Camins fa una jornada de portes obertes per mostrar la seva metodologia de treball

L’Escola Camins fa una jornada de portes obertes per mostrar la seva metodologia de treball

Més d’un centenar de docents de les comarques gironines i el Principat d’Andorra han passat per l’Escola Camins de Banyoles, aquest dijous, durant la jornada de portes obertes que ha organitzada pel centre per donar a conèixer la seva metodologia de treball.

La jornada s’ha dividit en dues sessions, al matí i a la tarda, i els participants han pogut conèixer la metodologia de l’escola, basada en el treball per ambients i projectes.

Des de l’escola expliquen que entenen el centre com un espai d’acompanyament en els processos de la vida dels infants. Així doncs, tots els ambients funcionen com agents educadors i connecten amb els interessos i les inquietuds dels infants. És a partir del joc, l’experimentació la relació i la comunicació amb els altres que els nens i nenes construeixen els seus propis aprenentatges. En aquest sentit, els ambients tenen diferents característiques, n’hi ha d’aspectes més socials, de caire més científic o més artístics.

Pel que fa als projectes, es desenvolupen a partir de primer de primària. Són els mateixos alumnes els que proposen els temes degut als seus interessos i inquietuds i, seguint la guia del mestre i el treball en equip, es duen a terme.

Recordem que l’Escola Camins va començar a funcionar el curs 2012-2013 amb una quarantena d’alumnes de P3. Actualment el centre ja suma gairebé 300 nens i nenes des de P3 fins a 5è de primària. Fa cinc anys que organitza jornades de portes obertes per a docents, per donar a conèixer el seu mètode.