Alumnes del projecte "Som-hi" inicien pràctiques en equipaments de Porqueres

L’Ajuntament de Porqueres i l’Institut Pla de l’Estany, a través del Departament d’Ensenyament, han renovat el conveni de col·laboració que tenen signat per tal que els alumnes del projecte SOM-HI puguin fer les seves practiques en equipaments i serveis públics d’aquest municipi.

D’aquesta manera, aquests nois i noies de secundària comencen aquesta setmana a fer diferents activitats pràctiques en alguns equipaments municipals com el pavelló municipal d’esports, la biblioteca Carles Fontserè, la llar d’infants “Els Trapelles” i la brigada municipal. I és que segons l’acord, l’Ajuntament de Porqueres es compromet a facilitar l’accés dels alumnes a instal·lacions adients on dur a terme les activitats d’aplicació pràctica, fora del centre educatius, previstes al programa de diversificació curricular en que aquests alumnes participen.

El projecte Som-hi és una iniciativa de l’Institut Pla de l’Estany que s’emmarca en les mesures especifiques d’atenció a la diversitat de l’alumnat i que va destinat als nois i noies de secundària que van dos dies a la setmana a fer pràctiques a empreses i equipaments de la comarca per conèixer com funciona el món laboral, mentre que els altres tres dies fan classe a l’Institut amb normalitat. D’aquesta manera, els alumnes aprenen diferents oficis, desperten interessos professionals, assumeixen responsabilitats i fins i tot reforcen la seva autoestima. Com la resta de projectes singulars serveix per ajudar a alguns alumnes a graduar-se tot adaptant el currículum acadèmic a les seves necessitats.

Són projectes que són molt motivadors i compartits amb altres institucions, que van més enllà del centre escolar, i que per a un bon funcionament han de comptar amb la complicitat de les famílies dels alumnes, dels ajuntaments i de les empreses del territori.

Alumnes del projecte

Alumnes del projecte "Som-hi" inicien pràctiques en equipaments de Porqueres

L’Ajuntament de Porqueres i l’Institut Pla de l’Estany, a través del Departament d’Ensenyament, han renovat el conveni de col·laboració que tenen signat per tal que els alumnes del projecte SOM-HI puguin fer les seves practiques en equipaments i serveis públics d’aquest municipi.

D’aquesta manera, aquests nois i noies de secundària comencen aquesta setmana a fer diferents activitats pràctiques en alguns equipaments municipals com el pavelló municipal d’esports, la biblioteca Carles Fontserè, la llar d’infants “Els Trapelles” i la brigada municipal. I és que segons l’acord, l’Ajuntament de Porqueres es compromet a facilitar l’accés dels alumnes a instal·lacions adients on dur a terme les activitats d’aplicació pràctica, fora del centre educatius, previstes al programa de diversificació curricular en que aquests alumnes participen.

El projecte Som-hi és una iniciativa de l’Institut Pla de l’Estany que s’emmarca en les mesures especifiques d’atenció a la diversitat de l’alumnat i que va destinat als nois i noies de secundària que van dos dies a la setmana a fer pràctiques a empreses i equipaments de la comarca per conèixer com funciona el món laboral, mentre que els altres tres dies fan classe a l’Institut amb normalitat. D’aquesta manera, els alumnes aprenen diferents oficis, desperten interessos professionals, assumeixen responsabilitats i fins i tot reforcen la seva autoestima. Com la resta de projectes singulars serveix per ajudar a alguns alumnes a graduar-se tot adaptant el currículum acadèmic a les seves necessitats.

Són projectes que són molt motivadors i compartits amb altres institucions, que van més enllà del centre escolar, i que per a un bon funcionament han de comptar amb la complicitat de les famílies dels alumnes, dels ajuntaments i de les empreses del territori.


Aquest lloc web utilitza galetes (cookies) per a millorar l'experiència de l'usuari i per a recollir informació estadística anònima que s'envia a tercers per al seu processament. Si ho accepteu cliqueu "D'acord"; si voleu més informació sobre la política de privacitat accediu a "Saber-ne més", o podeu continuar sense habilitar les galetes (l'experiència de navegació es podria veure afectada).