Bona part de les competicions esportives reprendran la seva activitat després l’aturada obligada del cap de setmana passat en motiu del Pont de la Puríssima. Els jugadors dels vuit equips sèniors de futbol de la comarca del Pla de l’Estany es tornaran a calçar les botes aquest dissabte i diumenge per fer front a una programació de partits interessant.
El duel estrella serà, tant pel que fa a la categoria com pel que respecta a l’entitat del rival, el que disputaran aquest dissabte a la tarda, a l’estadi Miquel Coromina, el Club Esportiu Banyoles i el Centre d’Esports l’Hospitalet, corresponent a la setzena jornada de lliga de Tercera Divisió. Els d’Adam Fontes, que venen de perdre en els últims minuts a Manresa, tindran un test exigent ja que reben la visita del líder de la categoria. Els riberencs només han perdut dos partits en tota la lliga i acumulen cinc partits seguits sense rebre ni un sol gol. Són, a més, l’equip més golejador de la categoria i, per tant, serà també una bona prova per la defensa banyolina, una de les més sòlides del campionat. El Banyoles intentarà allargar la ratxa a casa on ha guanyat quatre dels últims cinc partits que hi ha jugat.
A banda, també jugaran a casa els dos equips del Pla de l’Estany de Tercera Catalana. El Fontcoberta rebrà la visita del Vilablareix amb l’objectiu de retrobar-se amb el triomf després d’haver encadenat un empat i una derrota en els dos darrers compromisos. Malgrat tot, els fontcobertins encara són tercer a només dos punts del líder i amb un partit menys. El Vilablareix, tretzè, arribarà després de dues derrotes seguides i havent perdut cinc dels sis duels com a visitant. L’Atlètic Banyoles, per la seva banda, s’enfrontarà al Sant Roc en un partit on és clar favorit. Els olotins són cuers i encara no coneixen el triomf aquesta temporada. Bona oportunitat de refer-se de la derrota contra la Comacros. A Quarta Catalana, l’únic equip que actuarà com a local serà la UE Sant Miquel. Instal·lat en la segona posició després d’haver jugat els dos partits pendents que tenia, el conjunt del Pla de l’Estany rebrà un Ripoll situat a la zona mitja de la taula. Pel que fa als altres equips de la comarca, el Porqueres visitarà el Camprodon; el Cornellà jugarà a Castellfollit; i el Camós al camp del Sant Pere Màrtir. El Serinyà visitarà el Bescanó B.