L’Ajuntament de Banyoles està executant, aquests dies, els treballs que han permetre la connexió de la xarxa ciclable de la ciutat a la zona de la Plaça de Sant Pere per enllaçar en una futur amb un dels ramals de la Via Verda que anirà de Girona a Olot passant pel Pla de l’Estany.
En aquest àmbit hi conflueixen diversos carrers com el Mossèn Constans, el Joaquim Hostench i el Baldiri Reixac i això fa que hi hagin trams de vorera separats entre si. Les obres que s’hi estan fent estan servint per rebaixar alguns trams d’aquestes voreres amb petites pendents que a banda de facilitar la circulació de bicicletes també suposen millorar-ne l’accessibilitat i adaptar aquesta zona a persones amb mobilitat reduïda. Aquesta era una de les actuacions prioritàries de l’equip de govern i que s’inclou a la diagnosi prèvia al Pla Director de la Bicicleta aprovat ara fa un any. De fet, l’obra estava adjudicada però s’ha esperat a executar-la per no fer coincidir masses actuacions de cop.
El Pla Director de la Bicicleta contempla diverses propostes per millorar la connectivitat de la xarxa ciclable a la ciutat. Actualment, Banyoles compta amb 2 quilòmetres de carril bici segregat, però el Pla també té en compte altres plataformes per on les bicicletes poden circular amb seguretat com les voreres bici, els camins verds, les zones peatonals o els carrers amb trànsit pacificat a 20 o 30 Km/h. El Pla preveu l’execució de millores a la xarxa actual perquè estigui interconnectada en tots els punts. En total, les actuacions plantejades estan valorades en 235.000 euros, amb l’objectiu que es vagin duent a terme progressivament a raó d’uns 50.000 euros l’any.
Algunes actuacions ja s’han fet com el carril bici de l’escola Camins o el del carrer Boi Juscafresa o la millora d’un tram del carril bici de l’Estany.