Alumnes del cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma de l’INS El Pla de l’Estany de Banyoles han presentat, aquest divendres, sis aplicacions per a mòbil encaminades a millorar la vida i a resoldre les dificultats amb les que es troben en el seu dia a dia a les persones amb trastorn de l’espectre autista.
És el resultat d’un projecte transversal basat en l’aprenentatge i servei que s’ha dut a terme de bracet amb la Fundació Autisme Mas Casadevall a través del seu projecte TEAcompanyem. El que es busca en aquest tipus de projectes és que el treball que fan els alumnes a l’aula tingui un impacte social en la comunitat i en aquest cas a través d’una entitat de la comarca.
Un cop escollida la Fundació Autisme Mas Casadevall, els i les alumnes van fer una primera reunió amb els responsables del projecte TEAcompanyem per tal de detectar quines són les necessitats principals de les persones amb autisme. A partir d’aquí, els 27 alumnes es van posar a treballar en grups de 3 i 4 persones per a donar–hi resposta. Entre les necessitats detectades hi havia la dificultat en la comunicació social, la regulació de les emocions, l’autonomia laboral o la gestió de les tasques diàries. D’aquest treball de 50 hores de durada n’han sortit les aplicacions Pictoplan, Easy day, Lumi, Peacetap, Emoticonnect i Mind Speak. Lia Tejada, alumna de 2n curs de DAM, ens explicava l’aplicació que ha dissenyat amb els seus companys.
L’acte de presentació s’ha fet aquest divendres a la tarda al mateix institut, amb la presència de la regidora d’Educació de Banyoles, Nani Comalat, d’alumnes i professors del dos cursos de DAM i de les responsables del projecte TEAcompanyem. Més enllà de l’impacte directe que tenen les aplicacions dissenyades resolen necessitats del dia a dia de les persones amb autisme, Laura De Batlle, coordinadora educativa del projecte TEAcompanyem remarcava que el projecte permet sensibilitzar els alumnes i visibilitzar les persones amb autisme.
Les aplicacions s’han presentat amb una versió pilot prèvia al llançament que es preveu que es pugui efectuar de cara al curs vinent.