Alumnes del CFGS de DAM de l'INS Pla de l'Estany creen 6 apps per a persones amb TEA

Alumnes del cicle formatiu de grau superior de  Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma de l’INS El Pla de l’Estany de Banyoles han presentat, aquest divendres, sis aplicacions per a mòbil encaminades a millorar la vida i a resoldre les dificultats amb les que es troben en el seu dia a dia a les persones amb trastorn de l’espectre autista.

És el resultat d’un projecte transversal basat en l’aprenentatge i servei  que s’ha dut a terme de bracet amb la Fundació Autisme Mas Casadevall a través del seu projecte TEAcompanyem.  El que es busca en aquest tipus de projectes és que el treball que fan els alumnes a l’aula tingui un impacte social en la comunitat i en aquest cas a través d’una entitat de la comarca.

Un cop escollida la Fundació Autisme Mas Casadevall, els i les alumnes van fer una primera reunió amb els responsables del projecte TEAcompanyem per tal de detectar quines són les necessitats principals de les persones amb autisme. A partir d’aquí, els 27 alumnes es van posar a treballar en grups de 3 i 4 persones per a donar–hi resposta. Entre les necessitats detectades hi havia la dificultat en la comunicació social, la regulació de les emocions, l’autonomia laboral o la gestió de les tasques diàries. D’aquest treball de 50 hores de durada n’han sortit les aplicacions Pictoplan, Easy day, Lumi, Peacetap, Emoticonnect i Mind Speak. Lia Tejada, alumna de 2n curs de DAM, ens explicava l’aplicació que ha dissenyat amb els seus companys.

L’acte de presentació s’ha fet aquest divendres a la tarda al mateix institut, amb la presència de la regidora d’Educació de Banyoles, Nani Comalat, d’alumnes i professors del dos cursos de DAM i de les responsables del projecte TEAcompanyem. Més enllà de l’impacte directe que tenen les aplicacions dissenyades resolen necessitats del dia a dia de les persones amb autisme, Laura De Batlle, coordinadora educativa del  projecte TEAcompanyem remarcava que el projecte permet sensibilitzar els alumnes i visibilitzar les persones amb autisme.

Les aplicacions s’han presentat amb una versió pilot prèvia al llançament que es preveu que es pugui efectuar de cara al curs vinent.

Alumnes del CFGS de DAM de l'INS Pla de l'Estany creen 6 apps per a persones amb TEA

Alumnes del CFGS de DAM de l'INS Pla de l'Estany creen 6 apps per a persones amb TEA

Alumnes del cicle formatiu de grau superior de  Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma de l’INS El Pla de l’Estany de Banyoles han presentat, aquest divendres, sis aplicacions per a mòbil encaminades a millorar la vida i a resoldre les dificultats amb les que es troben en el seu dia a dia a les persones amb trastorn de l’espectre autista.

És el resultat d’un projecte transversal basat en l’aprenentatge i servei  que s’ha dut a terme de bracet amb la Fundació Autisme Mas Casadevall a través del seu projecte TEAcompanyem.  El que es busca en aquest tipus de projectes és que el treball que fan els alumnes a l’aula tingui un impacte social en la comunitat i en aquest cas a través d’una entitat de la comarca.

Un cop escollida la Fundació Autisme Mas Casadevall, els i les alumnes van fer una primera reunió amb els responsables del projecte TEAcompanyem per tal de detectar quines són les necessitats principals de les persones amb autisme. A partir d’aquí, els 27 alumnes es van posar a treballar en grups de 3 i 4 persones per a donar–hi resposta. Entre les necessitats detectades hi havia la dificultat en la comunicació social, la regulació de les emocions, l’autonomia laboral o la gestió de les tasques diàries. D’aquest treball de 50 hores de durada n’han sortit les aplicacions Pictoplan, Easy day, Lumi, Peacetap, Emoticonnect i Mind Speak. Lia Tejada, alumna de 2n curs de DAM, ens explicava l’aplicació que ha dissenyat amb els seus companys.

L’acte de presentació s’ha fet aquest divendres a la tarda al mateix institut, amb la presència de la regidora d’Educació de Banyoles, Nani Comalat, d’alumnes i professors del dos cursos de DAM i de les responsables del projecte TEAcompanyem. Més enllà de l’impacte directe que tenen les aplicacions dissenyades resolen necessitats del dia a dia de les persones amb autisme, Laura De Batlle, coordinadora educativa del  projecte TEAcompanyem remarcava que el projecte permet sensibilitzar els alumnes i visibilitzar les persones amb autisme.

Les aplicacions s’han presentat amb una versió pilot prèvia al llançament que es preveu que es pugui efectuar de cara al curs vinent.

Aquest lloc web utilitza galetes (cookies) per a millorar l'experiència de l'usuari i per a recollir informació estadística anònima que s'envia a tercers per al seu processament. Si ho accepteu cliqueu "D'acord"; si voleu més informació sobre la política de privacitat accediu a "Saber-ne més", o podeu continuar sense habilitar les galetes (l'experiència de navegació es podria veure afectada).