El petit nucli de Centenys, al municipi d’Esponellà, celebra la seva Festa Major aquest cap de setmana.
Des de fa uns anys es va prendre la decisió de partir la Festa major en dos jornades diferenciades, celebrant un dinar popular el mes de setembre, aprofitant les temperatures suaus d’aquesta època de l’any, i sumant-se a les celebracions del municipi. Però la Festa Major és, oficialment, el mes de novembre, coincidint amb la festivitat dels patrons del poble, que són Sant Iscle i Santa Victòria.
Aquest proper dissabte, 16 de novembre, es tornarà a celebrar la ja tradicional castanyada de Festa Major. L’exterior de Can Vila tornarà a acollir aquesta castanyada popular que cada any reuneix als veïns i veïnes del nucli. La jornada comença, però, amb un ofici solemne a les cinc de la tarda, a l’Església de Centenys. Tot seguit, pels volts de dos quarts de set de la tarda, els participants es dirigiran cap a Can Vila, on ja estaran torrades les castanyes per poder acabar de tancar la Festa Major i la jornada.
Recordem que el mes de setembre, Centenys va fer l’arrossada popular, amb un espai d’inflables per la mainada durant el matí, i un concert a la tarda.