Esponellà ja té una ordenança que regula els pisos d’ús turístic del municipi. Dilluns passat es va acabar el període d’exposició pública i al no rebre cap al·legació, la normativa va quedar aprovada definitivament.
La nova ordenança recull la normativa catalana que ha dictat la Generalitat de regulació dels pisos turístics, però també es marquen els límits que s’han de seguir dins el municipi per evitar que tots els habitatges quedin concentrats en un sol poble. És per això que s’han marcat uns topalls per cada nucli del municipi. D’aquesta manera, a Esponellà i Batllori les vivendes d’ús turístic no poden sobrepassar el 10%; a Centenys no poden ser més del 7% i a Vilert el topall és del 10%. De fet a Vilert ja s’hauria arribat al màxim. L’alcalde d’Esponellà, David Juan, ha explicat que amb aquests límits es vol evitar que el nombre d’habitatges d’ús turístic creixi fins a uns límits que puguin suposar problemes de convivència o de gestió de serveis.
Aquesta ordenança es complementarà amb la nova ordenança de convivència ciutadana que s’aprovarà properament. La normativa serà una revisió i actualització de l’ordenança que regulava alguns comportaments a la via pública i que es va fer a finals dels anys noranta.
L’ordenança de regulació dels pisos d’ús turístic també marca els usos que poden tenir aquests allotjaments i estableix que tant el propietari com els arrendataris de l'habitatge hauran de declarar que coneixen i compleixen l'ordenança de convivència ciutadana.