Aquest diumenge 2 de febrer el prestigiós clavecinista gallec Diego Ares, un dels noms més destacats del panorama internacional de la música antiga, donarà el tret de sortida a la quinzena residència artística de l’Ateneu – CMEM de Banyoles.
Ares presentarà “Les variacions de Goldberg” en el que serà el primer dels tres concerts que el reconegut intèrpret de clavicèmbal oferirà a Banyoles durant la seva estada. Miquel Cuenca, regidor de Cultura i Patrimoni Cultural de l’Ajuntament de Banyoles s’ha felicitat per la vitalitat i la trajectòria d’una figura com és la residència artística, que a Banyoles ja compleix 15 anys i que ajuda a la ciutat a assolir un punt més d’excel·lència a nivell cultural. Per la seva banda, el president de Joventuts Musicals de Banyoles, Rafel Juanola ha explicat que han decidit fer un canvi de registre i dedicar la residència a la música antiga gairebé per aclamació popular del públic i dels socis i sòcies de l’entitat.
El primer dels concerts d’aquesta estada serà aquest diumenge 2 de febrer i on Diego Ares presentarà “Les Variacions Goldberg”, una obra que no només és una mostra de la genialitat de Bach, sinó també una composició carregada de significat i misteri. La llegenda que acompanya aquesta obra, tal com la va relatar el primer biògraf de Bach, parla del comte von Kayserling, un home que, afectat per l’insomni, va demanar a Bach una obra per alleujar les seves nits en blanc. Bach va respondre amb un conjunt de 32 peces que es coneixen avui com “Les Variacions Goldberg”, una obra que ha fascinat generacions de músics i oients.
El segon concert d’aquesta residència artística serà el 17 de maig amb el concert “El diablo viste de Fraile”, i on Ares interpretarà les obres del Pare Antoni Soler, nascut el 1729 a Olot. Monjo, organista i un prolífic compositor, va estudiar amb Domenico Scarlatti, i és recordat com un dels representants de l’escola de música per a teclat del segle XVIII. Diego Ares tancarà la seva estada a Banyoles amb la Gio Symphonia, en un concert que es farà el 22 de novembre i que serà una barreja de música antiga i clàssica amb peces d’alguns compositors del segle XIX i, principalment, del XX, com Leigh i Stravinsky i una segona part més barroca amb els noms de Carl Philipp Emanuel Bach i Johann Christian Bach.
Considerat com un dels intèrprets de clavicèmbal més destacats de la seva generació, Diego Ares ha portat la seva música a escenaris de tot el món, des d'Europa fins a Japó i Canadà. Amb una carrera consolidada com a solista, ha col·laborat amb orquestres i músics de renom i ha gravat per segells discogràfics prestigiosos, guanyant reconeixements internacionals per la seva qualitat interpretativa.